بدونشک یکی از بزرگترین کانال های فروش که امروزه توسط مشاغل و افراد کمتر مورد توجه قرار میگیرد، بازاریابی تلفنی است. حتی اگر در کلانشهرهای بزرگ بهعنوان مثال مشهد نیز کسبوکاری بخواهد در این زمینه فعالیتی داشته باشد به دلیل عدم جدی گرفتن آموزش بازاریابی تلفنی در مشهد در این عرصه شکست خواهد خورد.
امروزه استفاده از تلفن ثابت و تلفن همراه، در کسبوکارها برای تماس با مشتریان در زمینهی خریدهای آنلاین، خدمات پس از فروش، تخفیفهای ویژه و سایر تعاملات بسیار کمرنگ شده است، که این عدم پشتیبانی از مشتریان میتواند منجر به تجارت ضعیف، پایین آمدن برند و حتی فقدان مشتری نیز شود.
متاسفانه در ایران، فعالیتهای مبتنی بر بازاریابی بهطور ویژه به آن پرداخته نمیشود و بسیاری از کسبوکارها بدون در نظر گرفتن آموزش بازاریابی تلفنی، کارمند استخدام میکنند، در نتیجه نهتنها فرد کارمند پس از مدتی سرخورده میشود. بلکه کارفرما بهدلیل عدم دستیابی به موفقیت کارمند را توبیخ و گاهی اخراج میکند.
امروزه مراکز بیشماری وجود دارند که در زمینهی آموزشهای انواع بازاریابی مانند قانون مذاکره، فن بیان و… تبلیغات گسترده دارند که بدون در نظر گرفتن اصول اولیه و اساس بازایابی تلفنی و فروش موفقیت چندانی برای هنرجو ندارند. اما یکی از سرشناسترین مجموعهها که با رزومهی پرباری که دارد توانسته است در میان بسیاری از کسبوکارها شناخته شود آژانس دیجیتال مارکتینگ ویوان است که بهطور تخصصی آموزش بازاریابی تلفنی در مشهد را ارائه میدهد. اینکه چرا تیم ویوان توانسته است به در جلب اعتماد و جذب مخاطب موفق باشد، فکر، ایده و برنامهی کامل و جامع است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
فعالیتهای مبتنی بر تماس یا همان بازاریابی تلفنی عمدتاً به چهار زیر شاخه تقسیم میشود که عبارتند از:
– تماس خروجی یا outbound؛ در این حالت بازاریاب تلفنی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و محصولات یا خدمات را به آنها معرفی میکند که اصطلاحاً به تماس سرد نیز شناخته میشود.
– تماس ورودی یا Inbound؛ این تماسها از طرف مشتری بوده و معمولاً براساس پرسوجوها یا تبلیغات انجام میشود. این تماس که به عنوان تماس گرم نیز شناخته میشود، معمولاً مشتری با شرکت آشنا است.
– تماسهای موثر؛ در این حالت بازاریاب تلفنی مجموعهی اطلاعات در مورد مشخصات، علایق و شناسایی سلیقه مشتری را جمعاوری میکند.
– فروش تلفنی؛ در این حالت تماسگیرنده باید بتواند مشتری را متقاعد کند و هدف از این مکالمه بستن یک قرارداد تلفنی است.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ویوان در حوزهی آموزش بازاریابی تلفنی در مشهد بهطور جدی و تخصصی فعالیت میکند. زیرا امروزه کلید موفقیت هر سازمان یا کسبوکاری آموزش پرسنل و سازمانی بازاریابی تلفنی است.
اگرچه امروزه کسبوکارها با پلتفرمهای جدید مانند بازاریابی ایمیلی محصولات و خدمات خود را معرفی میکنند، اما بهدلیل معایبی که دارد، هنوز بازاریابی تلفنی یکی از پرکاربردترین روشها برای فروش و گسترش تجارت است. از عمده دلایلی که باعث میشود بازاریابی تلفنی اهمیت داشته باشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– افزایش شناخت یک محصول یا برند؛ بازاریابی تلفنی باعث میشود تا نام یا خدمات یک شرکت در سراسر کشور پخش شود. اگرچه ممکن است تماسها باعث ایجاد مشتری دائمی نشود، اما کلمات خوبی که بعد از معرفی برند یا محصول توسط شخص بازاریاب بیان میشود و روابط عمومی عالی در ارتقاء نام برند و خدمات شرکت بسیار تأثیرگذار است.
– افزایش فروش و خدمات؛ اگر بازاریابی تلفنی بسیار اصولی انجام گیرد نقش بسیار مهمی در فروش کالاها و خدماتی که شرکت ارائه میدهد، دارد.
– ارتباط گسترده و صمیمی با مشتریان دائم و ثابت
– توضیح کامل در مورد مشخصات و مسائل فنی هر محصول
– دستیابی به نتایج بسیار قابل قبول
اگرچه در یک تعریف کلی وظیفهی بازاریاب تلفنی یا نماینده فروش، مسئول صحبت با مشتریان برای فروش محصولات یا معرفی خدمات است و باید با یک لیست مشخص تماس بگیرید و دربارهی مزایای محصول یا خدمات توضیح دهد، اما این تعریف کلی نیاز به آموزش و فنون خاص دارد.
آموزش بازاریابی تلفنی نهتنها مهارتهای ارتباطی و فروش را افزایش میدهد، باعث میشود تا کمترین زمان و هزینه، بتوانید به چشماندازی که برای کسبوکارتان درنظر دارید برسید.
آموزش بازاریابی تلفنی در مشهد آژانس دیجیتال مارکتینگ ویوان برای هر کسبوکاری مناسب است و شامل مراحل تخصصی میشود که عبارتند از:
–
– نگرش درست در بازاریابی تلفنی
– شناخت مخاطب و روشهای ارتباط با انواع انسانها
– تشخیص نوع شخصیت مخاطب و همسوسازی با وی
– تکنیکهای اثرگذاری بر مشتری
– نحوهی یافتن مشتری و طبقهبندی اطلاعات
– روشهای برنامهریزی برای تماس گرفتن
– پرسشهای کلیدی در جذب مخاطب و نحوه گوش دادن به خواستهها وی
– فن بیان و قوانین مذاکره
– اشتباهات در بازاریابی تلفنی
– نحوهی برنامهریزی و پیگیری تماسها
– برنامهریزی برای داشتن یک روز با بیشترین تماس موفقیت
– فاکتورهای مهم در یک تماس تلفنی موفق مانند لبخند زدن، تشکر کردن و…
– آشنایی با روشهای گوش دادن
کسبوکارهای مختلف از شرکت بیمه گرفته تا آژانسهای مسافرتی و خردهفروشی، همگی به بازاریابی تلفنی برای معرفی محصول، خدمات و ایجاد اعتماد به برند متکی هستند. در واقع بخش عمدهای از موفقیت یک شغل از طریق تلفن ایجاد میشود، بنابراین تأکید زیادی بر تقویت و آموزش بازاریابی تلفنی در مشهد است. با بررسی همین تماسهای تلفنی است که میتوانید محصول یا خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنید و بتوانید درک کنید که مشتریانتان به چه نیاز دارند و برای رشد کسبوکارتان به چه تغییراتی نیاز دارید.
پس برای موفقیت در بازاریابی که فقط لحن و تن صدای شما میتواند باعث اعتبار برند و اعتماد مشتریان شود، بسیار نیاز است که از مربیان حرفهای و متخصص کمک بگیرید. از اینرو تیم مارکتینگ ویوان انتخابی مطمئنی خواهد بود تا از صفر تا صد
مقالات مرتبط :
درباره این سایت